(Rec) Academy: opleidingstraject voor digital storytellers
De (REC) Academy is het nieuwste onderdeel in het educatie-aanbod van (REC). Dit opleidingstraject is er alleen voor de beste digital storytellers (in wording) die van alle markten thuis zijn zoals het een echte millennial betaamt. Na de opleiding krijg je als afgestudeerd mediamaker een (REC) certificaat waarmee je bewijst een storyteller te zijn van de nieuwste generatie en een verhaal weet te brengen in het medium dat best past bij de job en met de nadruk op mobile first en crossmediale content.
Rec Academy? Wat is dat?
Als je bij de twaalf geselecteerden bent om aan deze opleiding te beginnen krijg je de kans om een uitgekiend traject te doorlopen, media te maken op drie grote events en een eigen mediaproject in groep uit te werken.
Het traject zal bestaan uit 13 masterclasses, maar ook de praktische kant van de zaak zal uitvoerig aan bod komen. Professionals van oa. Thomas More, Mediaraven, UGent, Medialaan, Earlybirds Films, Wannabes, Wijs, Supermachine,... komen langs om hun ervaring en skills over te brengen in deze thema's:
- Digital storytelling
- Online media maken
- Audience Engagement
- Content marketing
- Audio- en video-productie
- Webdesign (basics)
- Postproductie voor fotografie
- Postproductie voor video en audio
- Interviewskills
Naast dit pakket realiseer je aan het einde van de opleiding in groep een mediaproject naar keuze. Voor dit onderdeel word je in de loop van 8 maanden bijgestaan door coaches.
Wie kan zich inschrijven?
- Iedereen tussen 16 en 25 jaar die nu al bezig is met video, foto, audio en/of tekst.
- Je bent creatief en wil graag een media-idee crossmediaal uitwerken.
- Je hebt in de periode februari-september 2015 gemiddeld 5 uur per week tijd om de masterclasses te volgen, media te maken en om aan je eigen project te werken.
Check! En wat krijg ik nu?
- 13 gratis masterclasses over de onderwerpen hierboven.
- Coaching door professionals bij de uitwerking en pitching van je media-idee.
- Gebruik van onze radio-studio, videomateriaal, audiomateriaal, expertise,...
- Perstoegang tot enkele grote events om er onder begeleiding online media te maken.
- €500 werkingsmiddelen per team voor de realisatie van je mediaproject.