Da's toch handig, dat internet
In februari lanceerde de minister van Media, Ingrid Lieten, de campagne Ouderen en Mediawijsheid, in het centraal station in Antwerpen. Mediawijs.be, de Vlaamse Ouderenraad, Bibnet en LOCUS werkten mee aan de campagne. Mediawijs.be verleent zijn expertise om de campagne inhoudelijk te ondersteunen naar de organisaties die werken voor ouderen via het online dossier "Wijze Senioren" met tips, doorverwijzingen en inspirerende voorbeelden. Het dossier kan je via deze link raadplegen.
De campagne richt zich in essentie tot ouderen die vandaag nog niet online zijn. De campagne wil hun interesse opwekken en hen zo overtuigen een eerste stap op het internet te zetten. De bedoeling is dus in eerste instantie ouderen die niet online zijn, zin te doen krijgen in de digitale wereld en hen inzicht te bieden in wat het internet voor hen kan betekenen. In tweede instantie kan de campagne ook voor ‘startende’ ouderen een aanleiding zijn om het online gebeuren verder te verkennen.
De campagne ‘Da’s toch handig, dat internet!’ loopt twee weken lang op Radio 2, VTM, EEN en drie weken op de regionale televisiezenders. Aanvullend zullen er enkele publireportages verschijnen in ouderenbladen en rekenen we op onder meer de bibliotheeksector om de boodschap zichtbaar te maken via affiches en flyers.
Bekijk hier de twee Tv-spotjes
De filmpjes zetten op een humoristische manier in op het belang en de voordelen van het internet voor ouderen.
1. Tv-spot Cassablance
2. Tv-spot Busuren
Ik heb er zin in! Wat nu?
Het dossier 'Wijze senioren' van Mediawijs.be en het inspriatiepakket Ouderen van Digitale Week zetten je alvast op weg.
Meer info over de campagne en het campagnemateriaal vind je via www.handiginternet.be.