Bevraging implementatie ICT-eindtermen in lager onderwijs

Nieuws

Bevraging implementatie ICT-eindtermen in lager onderwijs

Met de invoering van de ICT-eindtermen in 2007, moedigt de overheid leraren aan om deze eindtermen na te streven bij hun leerlingen. Scholen en leraren worden vrijgelaten om deze ICT-eindtermen te implementeren passend binnen hun eigen context. Ondanks diverse inspanningen van leraren en scholen bestaan er verschillen tussen scholen en zelfs binnen scholen in de mate van implementering.

Voor haar masterproef onder promotorschap van prof. dr. van Braak en begeleiding van dr. Koen Aesaert, tracht Evelyn Steurs de school- en leraarkenmerken na te gaan die bepalend zijn voor het al dan niet implementeren van ICT-eindtermen in de klaspraktijk.

Meer concreet wil ze leraren die in de lagere school lesgeven bevragen via een online vragenlijst. Binnen deze vragenlijst wordt gevraagd te reageren op stellingen via gesloten vragen. Op 18 januari worden de vragenlijsten afgesloten.
Je kan de vragenlijst via deze link invullen.

Uiteraard worden alle resultaten anoniem verwerkt.