1 januari 2011 - 1 januari 2013

G@S

Videospelletjes worden door hun systematische en zelfmotiverende karakter meer en meer als een belangrijk hulpmiddel gezien in het basis- en secundair onderwijs. Het ontwikkelen van educatieve (3D-) videogames is uiterst complex en duur. Dit verklaart mee het beperkte aanbod. Om het niveau van educatieve games te verhogen, ontwikkelden uitgeverij die Keure en gameontwikkelaar Larian Studios Monkey Labs: een 3D-videogame die wiskunde leren combineert met een hoog fun-gehalte. De uitdagingen in dit pionierswerk vormen het onderzoeksonderwerp van G@S. G@S wil onderzoek doen naar de creatie van een platform dat toelaat om op een eenvoudige manier zelf educatieve games te creëren en te verdelen. Het platform is bestemd voor zowel de school als de thuismarkt en beoogt internationale reikwijdte. G@S heeft innovatieve doelen op vier vlakken: authoring, adaptieve inhoud en feedback, kennis van de gebruikers, en distributie. G@S implementeert een multidisciplinair designproces met zowel een gebruikersonderzoek en technologieontwikkelaars. Het project hanteert een designfilosofie die gefocust is op de gebruiker.

Werken mee aan dit initiatief