Sociale media in je organisatie? Een 10-stappenplan
Organisaties ontdekken volop de mogelijkheden van sociale media. Om promotie te voeren voor activiteiten, om te communiceren met hun achterban, … Toch worstelen velen onder hen met de vraag hoe ze zich best intern organiseren en welke afspraken ze best maken. Kristof D’hanens van Mediaraven onderscheidt 10 stappen in hoe je sociale media kan inzetten in je organisatie.
Deze video maakt deel uit van de module Social Media Beleid van de Mediacoach MOOC.
Mediacoach MOOC
Mediawijs.be is in januari van start gegaan met de 'Mediacoach MOOC', een online leertraject over mediawijsheid voor professionelen. Via video’s en achtergrondinformatie kom je meer te weten over uiteenlopende mediawijze thema’s zoals privacy, online identiteit en media & relaties. Maar niet alleen de theorie komt aan bod, je krijgt ook kennisvragen voorgeschoteld en achtergrondinformatie aangereikt.
De Mediacoach MOOC bestaat uit 9 modules. Na twee introductiesessies over mediawijsheid wordt er ingegaan op zeven themasessies: online identiteit, privacy, informatie en reclame, mediaproductie, media en spel, media en relaties en een sociaal mediabeleid in jouw organisatie.
Wil je ook graag deelnemen? Geen probleem, je kan nog steeds registreren via deze link en de verschillende modules volgen. De modules van het basistraject blijven gedurende het hele jaar voor iedereen gratis beschikbaar. Je kan dus zelf kiezen waar en wanneer je een module volgt.