Lesmateriaal secundair onderwijs
Hieronder volgt een korte opeenlijsting van beschikbaar materiaal en tools die gebruikt kunnen worden in het secundair onderwijs.

Dit lespakket rond reclamewijsheid is opgevat als een leerpad in de elektronische leeromgeving WISE. De focus ligt op nieuwe reclamevormen en ethische aspecten.
Het pakket is gericht op kinderen van 14 tot 16 jaar.
Workshop 'Jonge adolescenten, reclame, (merken-consumptie) en welzijn'
Deze workshop is onder ontwikkeling en wordt verwacht rond augustus 2018.
Informatiedossier lekkere reclame
Het Vlaams Instituut Gezond Leven (VIGEZ) ontwikkelde voor het secundair onderwijs een aantal informatiedossiers omtrent gezonde voeding in de klas. Het 'informatiedossier lekkere reclame' voor leerkrachten secundair onderwijs kan dienen als houvast voor lessen over bewust en kritisch omgaan met reclame voor voeding.
De spelletjes kunnen gespeeld worden in een groep van minimum 3 en maximum 25 à 30 kinderen. In deze bundel focussen we ons vooral op kinderen tussen 9 en 12 jaar, maar de spelletjes zijn makkelijk aan te passen aan de leefwereld van jongeren
Praktische tools
- Animatiefilm "Kijk kritisch naar subtiele reclame op sociale media"
- Het platform "Word Reclamewijs"
Games en vlogs helpen de reclamewijsheid van kinderen en jongeren tusssen 7 en 16 jaar verhogen