SMaRT-EU
Artikel

Europees project: SMaRT-EU

Social Media Resilience Toolkit : een intergenerationeel project over sociale media en desinformatie

Met SMaRT-EU werkt Mediawijs samen met partners uit 4 andere Europese landen en Eryica, het Europees netwerk voor jeugdinformatie en -advies, aan intergenerationele workshops over sociale media, desinformatie en mediawijsheid. De workshops en bijhorende materialen hebben oog voor hoe je (sociale) media moet 'lezen', hoe je erop kunt. navigeren met een kritisch bewustzijn in de overvloed en snelheid van informatie en hoe digitale media in te zetten voor actief burgerschap.

Daarvoor 

  • verzamelen we samen tools en werkvormen,
  • werken we intergenerationele workshops in de vrije tijd uit in co-creatie met de doelgroepen,
  • testen we het effect van nieuws op YouTube,
  • voorzien we een online leermodule en handleiding(en), voor wie de workshops wil gebruiken.

(Intergenerationele) tools voor sociale mediawijsheid

 

Intergenerationele workshops

Nieuws op YouTube

Online leren hoe je met SMaRT-EU aan de slag kan

De online leermodule

De webinars

Europese Commissie - DG CONNECT Het project 'SMaRT EU' s een ‘Media Literacy for All’-pilootproject ge-co-financierd door de Europese Commissie Directoraat-Generaal voor Communications Networks, Content and Technology.
De informatie en meningen op in de producten van dit project zijn die van de auteur(s) en geven niet noodzakelijk de officiële mening van de Europese Unie weer. Noch de instellingen en organen van de Europese Unie, noch enige persoon die namens hen optreedt, kan verantwoordelijk worden gehouden voor het gebruik dat van de informatie die erin is vervat.

Lees meer over

Gerelateerd

Onderzoeksresultaat
Media
12 november 2018